Perubatan Alternatif

Perubatan Alternatif

Orang di seluruh dunia memilih cara-cara alternatif untuk mendapatkan bantuan dan rawatan seperti perubatan herba. Tetapi itu tidak bermakna bahawa ini adalah sesuatu yang baru atau baru-baru ini terbongkar. 2800 BC adalah tarikh yang paling awal untuk dokumentasi penggunaan ubat-ubat herba di China. Hampir 5000 tahun penggunaan dan pengalaman dalam ubat-ubat herba menjadikan ia pilihan yang sangat selamat dan berkesan.

Belum lagi bahawa ia adalah kos efektif dan lebih murah daripada mana-mana biasa anda ke atas atau di bawah ubat kaunter.

Tidak ada perkara seperti preskripsi perubatan herba dan boleh didapati di mana-mana kedai kesihatan.

Jika kita membandingkan kesan-kesan sampingan ubat-ubatan dan perubatan herba, maka kita akan mendapati bahawa herba mempunyai cukup banyak tiada kesan sampingan sama sekali sedangkan ubat-ubatan tradisional datang dengan banyak kesan sampingan berbahaya menyakitkan dan ketagihan. Perubatan herba juga dikenali sebagai ubat botani. Dengan 'herba', herba bermaksud sebahagian daripada tumbuhan yang boleh digunakan untuk tujuan penyembuhan. Bahagian herba ubat yang mungkin datang dari daun, bunga, batang, biji, akar, buah-buahan atau kulit tumbuhan dan boleh digunakan untuk merawat luka, melecet, luka dan beberapa syarat. Daripada semua jenis herba kepada manusia, hanya 1% daripada daripada telah dikaji untuk tujuan perubatan. Oleh itu, kita masih tidak tahu sejauh penuh kuasa herba. Ia adalah kemungkinan besar bahawa ubat-ubat herba boleh menggantikan beberapa antibiotik sebagai satu bentuk rawatan am.

Apabila Amerika Syarikat adalah pada tahun-tahun awal, perubatan herba adalah satu-satunya jenis ubat perintis yang ada dan peneroka, tetapi walaupun dalam permulaan persediaan herba abad ke-20 masih digunakan oleh ramai doktor bentuk standard dan utama perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar