Kepentingan Goji Plant

Kepentingan Goji Plant

Buah daripada tumbuhan Goji yang memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan badan manusia. Goji berry biasanya dirujuk sebagai panjang umur berry. Kilang goji banyak ditanam di Himalaya dan Tibet kawasan dan dengan itu mereka juga dikenali sebagai Goji Himalaya atau goji Tibet berry.

Buah Goji juga dikenali sebagai buah yang gembira kerana erti kata bahawa adalah disebabkan ketika menggunakan mereka. Goji berry memainkan peranan utama dalam penyediaan ubat. Ia digunakan untuk meningkatkan fungsi sistem imun yang membantu dalam mengekalkan penglihatan yang betul dan juga mereka juga melindungi hati. Goji berry juga digunakan untuk meningkatkan pengeluaran sperma, meningkatkan peredaran dan panjang umur. Beri dari kilang goji adalah manis di rasa dan ia boleh dimakan mentah atau dalam bentuk jus. Mereka juga boleh dibancuh ke dalam teh atau disediakan seperti berwarna.

Goji beri dan goji jus mengandungi beta karotena, vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B2, antioksidan, mineral dan asid amino. Mereka adalah pemakanan yang kaya dan ia mengandungi nutrien tertentu seperti isoleucine, tembaga, kalsium, zink, germanium, selenium dan fosforus. Goji berry mengandungi banyak kompleks Bio-flavonoid dan phyto-nutrien. Ia mengandungi betaine yang meningkatkan ingatan, mententeramkan ketakutan dan menggalakkan pertumbuhan otot. Goji berry juga mengandungi physalan yang digunakan untuk merawat Hepatitis B. Solavetivone adalah kuasa penuh anti-kulat dan anti-bakteria sebatian di dalam kilang goji. Ia juga mengandungi beta-sitoserol dan cyperone yang penting untuk menurunkan kolesterol dan mengekalkan tekanan darah yang normal. Buah goji juga digunakan dalam kosmetik penjagaan kulit dan melambatkan penuaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar