6 Langkah Pernafasan Latihan - Buat Ini Penyembuhan Kaedah Popular Reiki sebahagian daripada rutin harian anda

6 Langkah Pernafasan Latihan - Buat Ini Penyembuhan Kaedah Popular Reiki sebahagian daripada rutin harian anda

Penyembuhan Reiki pantas menjadi terapi pilihan popular untuk memerangi tekanan moden dan ketegangan. Keindahan teknik ini menakjubkan adalah pada hakikat bahawa ia adalah satu kaedah yang tidak berbahaya dan bukan invasif penyembuhan. Ia boleh digunakan dalam kombinasi dengan lain-lain cara rawatan. Penyembuhan Reiki tidak boleh menyebabkan apa-apa kemudaratan kepada sesiapa.

Dalam artikel ini saya mencadangkan untuk membincangkan satu latihan bernafas Reiki yang akan membuat anda merasa tenang, tenang dan lebih fokus dalam pendekatan anda terhadap kehidupan. Seperti kebanyakan teknik Reiki penyembuhan lain latihan ini juga bertujuan untuk membersihkan dan menyembuhkan laluan tenaga di dalam badan anda untuk memastikan bahawa aliran tenaga kehidupan dengan cara yang sihat dan semula jadi.

1. Duduk atau baring dengan selesa di belakang anda dengan mata tertutup. Memberikan tumpuan kepada nafas anda dengan teliti perasan bagaimana ia mengalir masuk dan keluar.

2. Letakkan tangan anda di bahagian badan anda di mana anda merasa ketegangan dalam apa jua bentuk. Gerak hati anda sendiri akan membimbing tangan anda secara automatik untuk mencari tempat yang tepat di dalam badan anda yang perlu untuk berehat yang paling.

3. Bayangkan dan mengarahkan nafas anda secara sedar ke tempat ini. Ia adalah penting bahawa anda sepenuh hati menggambarkan bahawa nafas anda adalah Life Energy Universal yang mengalir melalui anda. Lepaskan semua kebimbangan anda. Jangan cuba untuk mengawal minda anda dalam apa jua cara. Objektif anda adalah untuk mengumpul dan mengembangkan tenaga ini di bawah tangan anda. Setelah selesai ia akan memastikan bahawa keamanan secara beransur-ansur merebak dari tempat di bawah tangan anda ke seluruh badan anda.

4. Selepas sepuluh minit, anda boleh beralih tangan anda untuk bahagian seterusnya badan yang anda rasa perlu untuk berehat dan ikuti langkah 1 hingga 3.

5. Terus bergerak tangan anda sehingga tiga tempat di dalam badan anda pada satu-satu masa untuk faedah yang maksimum.

6. Perlahan-lahan membuka mata anda, menghulurkan diri sendiri, dan kembali kepada kesedaran.

Anda akan merasa tenang, lebih tenang, dan lebih berpusat selepas indah Reiki penyembuhan senaman ini. Tidak ramai daripada kita menyedari hakikat bahawa satu latihan pernafasan mudah boleh melakukan keajaiban untuk kita secara keseluruhan kesejahteraan. Utama adalah untuk kekal fokus pada pernafasan kita dan sebenarnya mengamalkan senaman setiap hari.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar