Candida penumbuhan yg terlalu cepat - Apakah Ia?

Candida penumbuhan yg terlalu cepat - Apakah Ia?

Mari kita mendapatkan hak kepadanya. Candida, kerana anda mungkin tahu adalah kulat semulajadi yang menghasilkan tubuh manusia. Ini kulat / bakteria didapati di seluruh badan dan dalam jumlah yang betul, menyimpan tubuh manusia dalam suasana yang harmoni. Tetapi, apabila ini bakteria / kulat mula dgn kelebihan, pelbagai gejala penyakit biasa mula muncul. Apa yang menyebabkan berlebihan ini candida atau kandidiasis, kerana ia secara perubatan dipanggil? Jawapannya mungkin akan mengejutkan anda.

Apabila anda sakit dan anda pergi berjumpa doktor keluarga anda, dalam kes-kes tertentu, bergantung kepada penyakit itu, dia mungkin menetapkan anda antibiotik. Sekarang anda mungkin berfikir bahawa antibiotik ini adalah tidak berbahaya, dan ia adalah ... pada mulanya. Tetapi masalah dengan itu adalah bahawa bukan sahaja akan antibiotik membunuh bakteria yang tidak baik yang mungkin mengakibatkan pembinasaan pada badan anda, ia juga akan membunuh bakteria baik yang tubuh anda memerlukan untuk menjaga bakteria yang tidak baik di teluk. Lihat, badan anda mengeluarkan kedua-dua bakteria / kulat baik dan buruk. Ini kulat bersama-sama menjaga tubuh anda dalam suasana yang harmoni. Kedua-dua pihak menjaga yang lain di dalam semakan. Tetapi apabila anda menambah antibiotik untuk campuran, kadang-kadang ia hanya membuat keadaan kucar-kacir besar dan melemparkan seluruh badan anda rusak! Inilah yang menyebabkan berlebihan atau penumbuhan yg terlalu cepat candida itu. Dengan penumbuhan yg terlalu cepat candida datang tanda-tanda yang berbeza dan penyakit-penyakit yang melanda badan. Penyakit-penyakit ini terdiri daripada jangkitan yis biasa untuk kegatalan kulit yang berbeza seperti ekzema dan psoriasis.

Sekarang anda tahu apa yang penumbuhan yg terlalu cepat candida, anda juga perlu tahu bahawa candida penumbuhan yg terlalu cepat adalah salah satu penyakit yang paling di bawah-didiagnosis. Bukan sahaja misdiagnosis ini menyakiti anda, pesakit, ia juga akan membuat anda dalam satu kitaran ganas doktor lawatan dan perjalanan yang tidak munasabah ke bilik kecemasan. Semua ini boleh dielakkan jika doktor anda berkesan boleh mengesan dan mendiagnosis masalah sebenar kandidiasis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar